Cerca

Què vols buscar?

Mostrant 1 - 20 de 863 resultats

La Capsa presenta la nova Guia Sonora del Prat

La Capsa presenta la nova Guia Sonora del Prat Anònim (no verificat) dv., 19/11/2021 - 19:38
Image
Guia Sonora

La Guia Sonora del Prat va néixer el 1998, a partir de la col·laboració de l'Associació de música La Clau, l'estudi de so Zero DB i La Capsa. Aquesta publicació va ser una revista-catàleg-cd que volia donar a conèixer els agents musicals de la ciutat, en un moment àlgid quant a bandes i iniciatives musicals al Prat.

L'any 2013 el concepte del projecte evoluciona i s'amplia. Aquesta vegada transformat en format blog amb la col·laboració de músics de la ciutat, amb un objectiu divulgatiu i de difusió de les músiques locals així com a espai repositori i de documentació actualitzada. Allà s'hi podia trobar tota la història i enllaços a les músiques, vídeos i imatges dels grups, cantautores i creadores sonores de la ciutat. Es van fer una trentena de publicacions, entre les quals es trobaven bandes ja desaparegudes o d'altres que es trobaven en el seu punt àlgid. Per citar alguns exemples, aquestes anaven des de "Turistas" o "Rumba Brava" fins a la "La Sombra del Átomo" o "Xavi Alias".

El 2020 es comença a preparar la nova Guia Sonora treballant juntament amb l'estudi de disseny del pratenc Dani Tamayo, Vera Tamayo,  per tal d’ actualitzar la imatge i fer-la més atractiva i funcional. Al mateix temps, hem revisat i actualitzat els antics arxius fent un treball de recerca i documentació i contactant amb músics i grups de la ciutat per tal d'estrenar la nova etapa amb cinquanta referències i amb l'objectiu d'ampliar-la periòdicament amb nous grups i projectes d'ara en endavant.

La presentació serà el proper dissabte 11 de desembre. Gaudirem d'una nit molt especial a la Sala que comptarà amb concerts d’alguns dels grups que componen aquesta publicació: Extra, la mítica banda pratenca dels vuitanta (que es reuneix expressament per aquesta ocasió), els Almendras Blues Band, amb la poderosa veu de la Mònica Escrig, i Zermeño, la banda de Heavy Rock amb lletres iròniques que torna als escenaris després d'estar uns anys aturats. A més, la nit acabarà de la millor manera possible amb un dels Djs referents del Prat, Víctor Campos, "Viyou", que farà un repàs de hits de totes les èpoques i també de grups de la ciutat.

A partir d’aquell dia, podreu accedir i consultar la Guia Sonora a través del nostre web.

Vens a celebrar-ho amb nosaltres? Reserva la teva entrada en aquest enllaç. 
T'hi esperem!

La celebració serà l'11 de desembre i comptarà amb les actuacions d'Extra, Almendras Blues Band i Zermeño

Engega el #4Raons amb Nueva Vulcano i Ikram Bouloum

Engega el #4Raons amb Nueva Vulcano i Ikram Bouloum Anònim (no verificat) dc., 17/11/2021 - 19:59
Image

El cicle de concerts comunitaris #4Raons encara les darreres trobades entre artistes i col·lectius locals per a preparar la seva edició tardor, que tindrà lloc el dissabte 4 de desembre a La Capsa del Prat. Aquesta serà una edició que mescla tradició i modernitat, rock i revindicació. D'una banda, els Nueva Vulcano -referents de l'indie rock estatal- posaran música a les veus del col·lectiu Ni Un Pam de Terra, impulsors veïnals contra l'ampliació de l'Aeroport del Prat. I de l'altra, l'artista Ikram Bouloum mesclarà la seva electrònica cantada en amazigh, català i anglès amb el Cor de Gospel de l'Escola d'Arts en Viu.

La possible ampliació de l'aeroport i la seva afectació a nivell ecològic i urbanístic és un dels grans debats actuals en el nostre territori. És per això que els Nueva Vulcano, quan els responsables del cicle els van preguntar amb quin col·lectiu del Prat voldrien col·laborar, van proposar ràpidament abordar aquesta temàtica. La Plataforma Veïnal Ni Un Pam de Terra ja s'ha reunit dues vegades amb el grup per compartir reflexions sobre sostenibilitat, creixement i l'ampliació de l'aeroport. En una d'aquestes trobades, els Nueva i membres del col·lectiu han fet un recorregut per diferents punts del Prat que han sigut i són motiu de reivindicació a nivell urbanístic per part de la plataforma. Aquesta confluència entre el rock i la reivindicació donarà lloc a una col·laboració a l'escenari de La Capsa que tant el grup com el col·lectiu estan ultimant.

Abans dels Nueva + Ni Un Pam de Terra, l'escenari de La Capsa acollirà el talent electrònic de la cantant i DJ Ikram Bouloum, que poc després de publicar el seu primer EP, Ha-bb5, ja ha actuat a festival insternacionals com Sónar, MUTEK, Le Guess Who (Holanda) o MIL (Portugal). L'artista catalana, acompanyada del productor Mans-O, es troba en plena fase d'assajos amb el Cor de Gospel de l'Escola d'Arts en Viu del Prat per tal de presentar en el #4Raons una col·laboració arriscada: mesclar la veu més contemporània -cantada amb efectes i autotune- amb les veus tradicionals del gospel. L'experiment està sent molt estimulant tant pel Cor com per l'Ikram i el Mans-O, perquè els obliga a sortir de la seva zona de confort i arriscar per abraçar altres estils que aparentment no es tocarien mai. L'ambient dels assajos és distès i divertit i ha permès, a més de fer música plegats, compartir vivències personals que després s'han convertit en cançons. 

Tot llest, doncs, per una nit plena de risc, reivindicació i mescla d'estils. El 4 de desembre a la Capsa del Prat sabrem com aquestes trobades comunitàries acaben traduint-se sobre l'escenari.

El #4Raons encara les darreres trobades entre artistes i col·lectius locals per preparar la nova edició, que tindrà lloc el dissabte 4 de desembre. Aquesta serà una edició que mescla tradició i modernitat, rock i revindicació.

Guia Sonora del Prat

Un arxiu viu de les músiques de la ciutat. 

PROJECTE

Zona Acordonada: Raúl Cantizano expandeix la guitarra flamenca

Zona Acordonada: Raúl Cantizano expandeix la guitarra flamenca Anònim (no verificat) dc., 17/11/2021 - 10:29
Image

Aquest mes de novembre L’Artesà rep la visita de Raúl Cantizano i Los Voluble, artistes heterodoxes del flamenc que presentaran un concert  de guitarra preparada, híbrid i transmedia. Amb l’espectacle Zona Acordonada el 26 de novembre, la proposta parteix de la guitarra, l’electrònica, el flamenc i la creació audiovisual en directe, amb una clara intenció de desplaçar els punts de vista i reflexionar sobre la societat, el fet artístic i la cultura en l’actual “nova normalitat”.

El concert audiovisual d’aquests artistes planteja noves formes i metodologies de presentació del concert musical, utilitzant remescla audiovisual, noves tecnologies, art sonor, música experimental i flamenc. Raúl Cantizano i Los Voluble porten treballant junts des de l’any 2012 i ara, per a Zona Acordonada, afegeixen una capa transmedia que en moments de streaming 24/7 els permet presentar i dialogar d’altra manera amb el públic. Los Voluble, a més, són ja coneguts a L’Artesà, després de la presentació del seu espectacle Flamenco is not a crime la passada edició d’ Indisciplinats, sent una de les grans sorpreses del festival.

 

Guitarra flamenca preparada

El treball artístic de Raúl Cantizano s’ha centrat els últims anys en cercar noves formes d’expandir el seu instrument per generar un nou llenguatge musical, des de la lògica del hackeig creatiu. Així, s’incorporen elements electrònics dissenyats per a l’ocasió o processat de l’audio en viu amb sintetitzadors, amplificadors i efectes.

El músic oferirà també a L’Artesà una masterclass gratuïta de guitarra flamenca preparada el dimecres 24 a les 19:30h. Aquest taller pretén comunicar i mostrar un ampli ventall de tècniques per a tocar la guitarra flamenca que queden fora del convencional, tot d’una actitud sense prejudicis i lúdica. Raúl Cantizano explicarà com preparar la guitarra amb una sèrie de modificacions fent servir objectes: ponts alternatius, ventiladors adaptats, aplicacions ressonants i dispositius electrònics, que generen nous universos tímbrics.

 

Un concert transmedia

Los Voluble, artistes molt reconeguts pel seu llenguatge audiovisual propi, s’apropen a la creació musical de Raúl Cantizano des d’un desig de recerca. El seu objectiu és la trobada d’un nou mètode de treball orientat a un espai escènic digital i físic que la recent pandèmia ha avançat i incorporat a les nostres vides. Amb aquest espectacle conjunt experimenten i proposen una metodologia per a la narrativa escènica que sigui capaç d’integrar i repensar les convencions i rituals de les arts escèniques tradicionals i contemporànies. Tot amb el flamenc com una eina, un element més, proper al seu entorn cultural i ampliament desenvolupat per Cantizano.

Per a més informació i compra d’entrades, podeu consultar la web de L’Artesà.

El guitarrista i Los Voluble presenten la seva nova proposta transmedia a L’Artesà

La música urbana omple La Capsa

La música urbana omple La Capsa Anònim (no verificat) dt., 09/11/2021 - 13:57
Image

El mes de novembre a la Capsa comença protagonitzat per la música urbana. El tret de sortida el va donar el concert de Juicy Bae a la sala el passat dissabte, una de les noves veus del  trap nacional que més ressona i la van acompanyar les cantants de trap Aleesha i Taichu. Aquest, va ser el primer concert a peu dret i amb servei de bar després de molt de temps, omplint la sala de nou i tornant a viure la música en directe tal i com la recordàvem. 

Juicy Bae, també, serà una de les convidades del segon episodi del podcast comunitari Ràdio Hangar, que s'estrenarà el 14 de novembre al canal de Youtube de La Capsa i que també protagnitzarà la pratenca Irene Poncela (Poncelam). Ràdio Hangar vol cobrir l'actualitat de la música urbana a través del prisma de la nostra ciutat i el jovent que l'habita.

A més a més, per acabar d'arrodonir aquest petit cicle dedicat a la urbana i el talent local, el proper divendres 12 estrenarem la segona part del Directe a l’Estudi amb Poncelam i T-Cun. “Sigo esperando” és resultat dels mesos en els quals la Irene i l’Óscar van estar treballant a l’estudi de so de La Capsa. L’Antonio Miyagi els va ajudar a adaptar les cançons i transportar-les des de la producció electrònica a la interpretació en directe. 

Per anar fent boca, aquí teniu els vídeos de les edicións anteriors dels projectes! 

 

Propostes com el concert de Juicy Bae o l'estrena del segon episodi d'Hangar són els protagonistes de la primera quinzena de novembre

Els centres culturals recuperen els seus horaris d’atenció al públic i els espais de trobada a partir del 2 de novembre

Els centres culturals recuperen els seus horaris d’atenció al públic i els espais de trobada a partir del 2 de novembre Anònim (no verificat) dv., 29/10/2021 - 13:04
Image
sala_gran_palmira_domenech

A partir de dimarts 2 de novembre els centres culturals de la ciutat amplien els horaris d’atenció al públic i recuperen els espais de relació social i de lliure circulació als equipaments. La millora de la situació pandèmica i flexibilització de les mesures de prevenció, permetrà als usuaris tornar a gaudir dels espais de trobada i convivència, per compartir converses, fer activitats en grup, reunir-se o simplement passar una estona.

Es mantindran les mesures de protecció bàsiques, com són la mascareta i la higiene de mans. Caldrà evitar les aglomeracions i respectar l’aforament marcat pels diferents espais, amb una bona ventilació dels espais tancats. En tot moment s’hauran de seguir les indicacions del personal del centre.

Els horaris d’atenció al públic són:

Trobareu tota la informació de programació, activitats i nous projectes a les xarxes socials i webs dels diferents centres culturals.

La flexibilització de la normativa i les mesures sanitàries permeten recuperar els espais de trobada

Masterclass de guitarra amb Raúl Cantizano

Masterclass de guitarra amb Raúl Cantizano Anònim (no verificat) dc., 27/10/2021 - 10:11

Zona de acuerdo

Taller de guitarra flamenca preparada

Aquest taller pretén comunicar i mostrar un ampli ventall de tècniques per a tocar la guitarra flamenca que queden fora del convencional.

Explica com preparar la guitarra amb una sèrie de modificacions usant objectes: ponts alternatius, ventiladors adaptats, aplicacions ressonants i dispositius electrònics, que generen nous universos tímbrics. Proposa una manera diferent de relacionar-se amb la música i l'instrument, des d'una actitud sense prejudici i lúdica, oferint tota una nova gamma de possibilitats expressives, i utilitzar la tecnologia com un element de hackeig creatiu dels cànons i maneres establertes per reconstruir l'imaginari de la guitarra, evidenciant el seu caràcter de pròtesi, i construir diferents pròtesis a la pròpia pròtesi que ja suposa qualsevol instrument per a un músic.

Aquestes tècniques sorgides de la recerca i l'estudi, però sobretot de la seva posada en pràctica en nombrosos concerts oferts al llarg de diversos anys, conformen la proposta escènica de Zona Acordonada; concert audiovisual de guitarra flamenca preparada, de Raúl Cantizano + Los Voluble i han quedat gravades en el disc ZonaAcordonada editat per la Castanya.

Image
raul cantizano
<p>Places limitades. Cal reserva pr&egrave;via</p>
Inactiu
Inactiu
Actiu

Festa de presentació de la nova Guia Sonora del Prat

Festa de presentació de la nova Guia Sonora del Prat Anònim (no verificat) dl., 25/10/2021 - 12:32

Després de mesos de treball, el proper 11 de desembre s’estrena la nova Guia Sonora Del Prat. A partir d'aquest dia la podreu trobar al web de La Capsa amb un nou disseny inspirat en la imatge de fitxes d'arxivador, on podreu interactuar i accedir a materials sonors, gràfics o audiovisuals de les bandes de la ciutat.

Prenent el relleu de l'última versió del 2014 i amb forces renovades, la Guia Sonora del Prat esdevé una eina de consulta i descoberta interactiva de les bandes que han format part de la memòria musical de la ciutat i també de grups i solistes actuals. La Guia Sonora és un arxiu viu de la ciutat i a partir d'ara, ens posarem a treballar perquè estigui en constant creixement, augmentant gradualment el nombre de grups i solistes de la història de la ciutat i dels que vindran en un futur.

Per a l’estrena, gaudirem d'una nit molt especial a la Sala que comptarà amb alguns dels grups que composen aquesta publicació: Extra, la mítica banda pratenca dels 80 (que es reuneix expressament per aquesta ocasió), els Almendras Blues Band, amb la poderosa veu de la Mònica Escrig, i Zermeño, la banda de Heavy Rock amb lletres iròniques que torna als escenaris després d'estar uns anys aturats.

La nit acabarà de la millor manera possible amb un dels DJs referents del Prat, Víctor Campos, "Viyou", que farà un repàs de hits de totes les èpoques i també de grups de la ciutat.

Vine a celebrar-ho amb nosaltres!

Image
guia sonora
-
<p>Gratu&iuml;t amb reserva pr&egrave;via</p>
Inactiu
Inactiu
Actiu

Concert: Tarta Relena presenta Fiat Lux

Concert: Tarta Relena presenta Fiat Lux Anònim (no verificat) dl., 25/10/2021 - 12:24

Folk tronadet i Gregorià progressiu

Tarta Relena neix el 2016 com un projecte de dues cantants per explorar a cappella les sonoritats de diferents estils de músiques vocals. Lluny de voler crear un segell d’allò tradicional i de definir la mediterraneïtat, Tarta Relena treballa un repertori que va des de músiques de tradició oral fins a cançons d’autor que d’una manera o altra es relacionen amb l’àrea geogràfica del Mediterrani.

Tarta Relena canta des de la perspectiva que allò que anomenem folklore és un repertori viu i en moviment. Així doncs, aquesta realitat és modelable i es pot reinterpretar amb els instruments i sonoritats que tenim ara a l’abast. Una eina clau és l’electrònica amb què resignifiquen les melodies sense deixar de banda els seus orígens. L’estudi i el coneixement del recorregut i els contextos que han bressolat aquestes músiques obre les portes de l’experimentació cap a nous significats. En la feina de Tarta Relena hi ha també una voluntat de jugar a desdibuixar el concepte d’autoria, fent conviure melodies anònimes tradicionals i cançons pròpies de nova creació sota el mateix paraigua, tractant-les de la mateixa manera i posant al centre la transmissió oral, element central de la tradició.

Un dels punts forts del projecte és la complexitat en la senzillesa i la màxima expressió amb el mínim d’elements. En el treball del repertori hi conflueixen els recursos de diferents tècniques vocals (flamenco, líric, tradicional, jazz...), que permeten una vasta exploració de les possibilitats de la veu.

El gener de 2019 Tarta Relena va publicar el primer treball discogràfic titulat Ora Pro Nobis (The Indian Runners, 2019), Premi Enderrock de la crítica al millor disc de folk del 2019, que consta de vuit cançons a cappella amb una presència subtil de l’electrònica. L’abril del 2020, durant el confinament, publiquen el segon treball, Intercede Pro Nobis (The Indian Runners, 2020), reconegut per Rockdelux com el millor EP nacional del 2020, que incideix en la importància del diàleg entre la veu i l’electrònica.

Fiat Lux és el primer disc de llarga durada i és una exploració del concepte de ciclicitat a partir del record, la nostàlgia i l’evocació de sentiments. Els poemes d’amor que va escriure Safo de Lesbos o les cançons tradicionals sefardites tracten la mateixa problemàtica emocional a què ens enfrontem com a individus del 2021. Sigui a la Grècia arcaica, a l’època medieval o en plena pandèmia mundial, el jo passa pels mateixos processos de joia i dolor, els tanca i en recomença de nous, sense poder evitar el transcurs de les coses. Cada jo poètic s’il·lumina entremig de tots els altres per dir el que ha de dir.

A través de les històries de personatges poderosos i transcendents en el temps, com ara la Mare de Déu, Hildegarda de Bingen o la tribu de dones paixtu a l’Afganistan, s’explora l’atemporalitat i la transcendència d’aquestes veus i els seus discursos, tot revisitant-les i cantant-les des de la perspectiva actual.

Tarta Relena són:
Marta Torrella, veu i electrònica.
Helena Ros, veu i electrònica.

Fiat Lux és una coproducció de Tarta Relena i The Indian Runners amb:
(a)phònica – festival de la veu de Banyoles
La Marfà – Centre de creació musical de Girona
Idea, composició, direcció i interpretació: Marta Torrella i Helena Ros Producció sonora enregistrada: Òscar Garrobé i Juan Luis Batalla Producció sonora directe: Gerard Valverde Espai lumínic: Pol Mas de Xaxàs i Marc Arroyo - Oscila Studio Dramatúrgia: Roser Casamayor Moviment: Joaquín Collado - Antes Collado Vestuari: Pau Aulí Art: Clàudia Torrents – Arkivia Producció: Arnau Seguí i Oriol Barba - The Indian Runners

Image
Tarta Relena
<p>8&euro; anticipada / 12&euro; el mateix dia</p>
Inactiu
Inactiu
Actiu

L'Escola Sona

L'Escola Sona Anònim (no verificat) dl., 25/10/2021 - 12:21

L'Escola Sona és la vostra oportunitat per veure l'avanç dels combos de L'Escola d'Arts en Viu. Els combos són les agrupacions d'alumnes a semblança d'un grup de música estàndard, bateria, guitarra, baix, tecles, veus, vents, etc. Us hi esperem!

Image
L'Escola Sona
<p>Gratu&iuml;t amb reserva pr&egrave;via&nbsp;</p>
Inactiu
Inactiu
Actiu

Com sonen els espais que ens rodegen?

Com sonen els espais que ens rodegen? Anònim (no verificat) dt., 19/10/2021 - 13:41
Image

Amb el mes d’octubre, s’ha posat en marxa el projecte Rescatem el Patrimoni Acústic i Sonor del Prat, projecte guanyador de la modalitat Música i Territori dins la convocatòria /UNZIP 2021.

Durant el setembre, va tenir lloc una convocatòria oberta per conformar el grup participant del procés d’exploració i creació sonora liderat per Ginebra Raventós i Emilio Marx, guanyadors de la beca, i acompanyat per Cristian Marco i l’equip de La Capsa.

Amb aquesta experiència comunitària, es vol reflexionar sobre la importància del patrimoni acústic i sonor per a la comunitat, la memòria col·lectiva, els afectes, la identitat col·lectiva i la generació de narratives comunes.   

Així doncs, a principis de mes, el grup es va trobar per primer cop per tal de compartir conceptes teòrics de patrimoni sonor i acústic, metodologies de registre i d’especialització sonora i auralització acústica i es va fer la tria d’espais a enregistrar de manera col·lectiva.

Comencen els registres d’espais acústics i paisatges sonors

El passat divendres 15 d’octubre comença el treball de terreny. La Ginebra i l’Emilio ens expliquen com han estat aquests primers enregistraments:

"Ens reunim a la plaça de la Vila gravadores en mà. És divendres a la tarda i es sent la remor de desenes de veus que es posen al dia mentre prenen alguna cosa a les taules de les terrasses, cadires que s'arrosseguen, rialles, nens que criden, adults que els hi fan "sht", motos que s'acosten i s'allunyen, brisa. Tots coincidim que aquest paisatge sonor clarament és patrimoni del Prat així, que l'enregistrarem. Tot seguit les nostres passes s'acosten a l'església, ens aturem, esperem al mossèn perquè ens obri la cripta. La majoria no coneixíem l'espai, ara el paisatge sonor contrasta amb la plaça: és recollit i molt silenciós i cada petit so ressona. Posem l'atenció en l'acústica de la cripta que ens retorna les nostres veus en reverberació recordant-nos que hem entrat a un espai sagrat. Ens passegem per la cripta fent alguns sons amb la veu o els palmells i escoltem com l'espai els retorna, fins que decidim des d'on enregistrarem. Inflem els globus, que són les nostres eines per salvaguardar les acústiques dels espais, quedem en silenci, premem els botons de gravar, i l'esclatem. El so rebota impactant per totes les parets. Genial, ja hem capturat la primera impremta acústica d'un espai del Prat! Tenim la sort que el mossèn ens convida també a poder enregistrar l'església situada al damunt de la cripta i repetim el procés.

A continuació ens tornem a aturar a la plaça, que està més efervescent encara i enregistrem el so de tot el que passa. Continuem pel mercat, ara caixes enregistradores, safates de gel de la peixateria cruixint, dependentes oferint productes, veus fent cua fins que arribem a l'Artesà. El so del bar està on fire així que també l'haurem d'enregistrar mentre fem temps perquè ens obrin la sala del teatre. Acabem la nostra deriva sonora allà, entrem pels camerinos a l'escenari com els actors de veritat, ens repartim per les butaques amb les diferents gravadores, inflem l'últim globus del vespre que esclata contundent i sec com un bon teatre ha de sonar."

El projecte guanyador de la beca Música i Territori dins la convo /UNZIP ja està en marxa!

PONCELAM i T-CUN

Rosas de Papel

PROJECTE

Culmina el procés creatiu de Poncelam i T-Cun en un Directe a l’Estudi

Culmina el procés creatiu de Poncelam i T-Cun en un Directe a l’Estudi Anònim (no verificat) dj., 14/10/2021 - 12:25
Image
poncela t-cun 4

Els artistes novells acumulen milers de reproduccions a youtube i a spotify, però és difícil veure'ls en directe: no s'ocupa l'escenari, i si es fa, es representa la música com l'exercici de rapejar a sobre d'una pista d'àudio enllaunada. Tot i la forta tradició de hip hop del Prat, sovint trobem que les propostes locals no arriben als escenaris i que no hi ha representació femenina. Des de La Capsa volem exercir un rol en la generació d'espais per la música en directe i en la presència de dones sobre l’escenari.  A més, volem reivindicar l'escenari per a totes les persones relacionades amb la creació musical, fins hi tot la producció. Pensem que és tant important com la veu i concebem aquest paper com el d'un músic més que per tant, ha de poder interpretar la seva creació en directe.

Els artistes

La Irene Poncela estudia a  l'Escola d'Arts en Viu del Prat, toca el piano, la guitarra i canta i escriu i compon les seves cançons. L'Oscar T-Cun és un dels noms que més ressonen dins de l'escena urbana del Prat, el qual està darrere de moltes produccions, acompanyant el rap de YugenNervioMarkdemaria, Suave44 i més noms, alguns de fora de la ciutat.

Així ha estat el procés de creació

 Així doncs, els vam citar, els vam presentar i els hi vam proposar un encàrrec: crear una cançó i defensar-la en directe, en aquest cas dins del marc del projecte el "Directe a l'Estudi". La cosa va anar ràpida: en menys d'un mes ja tenien idees, el Rhodes de l'estudi els va servir per a buscar els acords i per generar el mood d'allò que es transformaria en el tema"Rosas de Papel". En dos mesos ja havien acabat la primera cançó però els hi quedava resoldre el següent pas: com l'interpretaren en directe?

Dins  de La Capsa hi conviuen moltes persones, la major part músiques: les dels bucs d'assaig, les que vénen a tocar, les que vénen a prendre alguna cosa i les de la família de L'Escola d'Arts en Viu. Gràcies a estar immersos en aquest "batiburrillo" vam pensar de seguida amb l'Antonio Miyagi, qui va ser professor de l'Escola, amant del rap, bateria de primera i geek del software musical. El vam trucar i li vam proposar ajudar a la Poncelam i al T-Cun a dur a terme les seves idees. Va acceptar de seguida.

Es van conèixer de manera telemàtica i van estar un mes i mig intercanviant correus i arxius, pensant en una nova composició concebuda per a l'experiència del directe: qui tocaria què, quan i com. En el moment en què les cançons estaven prou avançades, es van citar durant tres dies per a poder fer un procés d'assaig i preparació intensiu. Quan el moment va arribar, la Irene, l'Óscar i l'Antonio quasi van passar a viure van fer una petita residència dins de les parets de l'estudi.

La gravació del “Directe a l’estudi” era l’última fase del procés. L’Antonio va muntar un set híbrid de bateria i controladores midi, el T-Cun va fer servir un push per llançar arranjaments i modular els  efectes de veu i un teclat per acompanyar a la Irene, qui va tocar el Rhodes alhora que cantava acompanyant la seva veu.

Com ho van viure ells?

T-Cun

“Cuando me llamó mi colega Guillem hace unos meses la verdad que no sabía qué esperarme, pero ha sido una de las mejores experiencias de mi vida. Da gusto trabajar con toda la libertad del mundo y con gente buena alrededor, así que las canciones y las ideas salían solas. Pero claro el objetivo de todo esto era llevar las canciones al directo, y no teníamos ni idea de como hacerlo, menos mal que apareció mi otro colega Antonio y nos salvó el culo. Los tres días de grabación del video dormí en total media hora y tuve que aprender a controlar Ableton Live sin haberlo usado nunca en mi vida, pero todo salió rodado gracias al maestro Miyagi, que te puede tocar una canción en directo hasta con una Thermomix.

De este proyecto ha nacido una genial relación profesional con Poncelam de la que saldrán infinitos temas e ideas.

Gracias a La Capsa y a toda su gente por habernos tratado tan bien siempre, y al chef del bar porque la comida esta buenísima.”

 

Antonio Miyagi

“Ha sido un placer trabajar con Irene y Tcun. Tienen mucho talento y gusto musical, y me ha sorprendido la calidad de sus canciones tanto a nivel compositivo como en la producción.

Durante el taller hemos adaptado las canciones a directo, decidiendo qué partes se tocaban y cuales se disparaban con Ableton Live. Ha sido un reto ya que son recursos que ellos nunca habían usado, pero han demostrado una gran flexibilidad y profesionalidad durante todo el proceso, lo cual se refleja en el resultado final.

Estoy agradecido de haber compartido esta experiencia con ellos y con todo el equipo de la Capsa, que acompañaron y pusieron todas las facilidades que estaban a su disposición para que el trabajo saliera adelante. Repetiría sin dudarlo.”

Poncelam

“Hace unos meses me avisan de que la Capsa está organizando una especie de taller en su estudio y que les gustaría que Tcun y yo hiciésemos algo juntos. Yo no le conocía, pero haber trabajado con él ha sido una de las cosas más bonitas que me han pasado este año. He encontrado a una persona con la que me entiendo musicalmente al 100% y con quien producir y componer es la cosa más fácil del mundo, y también la más divertida. Es capaz de hacer magia con un ordenador, y es una persona a la cual admiro muchísimo, sobre todo por su constancia y su esfuerzo. Al aparecer Antonio en el proyecto, el tema del directo empezó a tener mucho más sentido. Personalmente, aprendí muchísimo de él. Me encantó poder hablar con él de música y de sus experiencias. Para mí ha sido un proyecto maravilloso el cual me ha aportado muchísimas cosas.”

 

Des de La Capsa estem molt contents de l’evolució de tot el projecte, de la qualitat de les cançons, de la voluntat i entrega que hi han posat, de l’ajuda de l’Antonio, però sobretot d’haver facilitat l’aliança entre Poncelam i T-Cun. A continuació podeu veure “Rosas de Papel” realitzat per l’equip de Jordi Colominas al vídeo i per Jordi Corchs a l’àudio. Esperem que el gaudiu tant com ho hem fet nosaltres!

La Capsa presenta el vídeo que mostra el resultat del procés creatiu i formatiu d’Irene Poncela i Oscar Pérez (T-Cun) amb l’ajuda d’Antonio Miyagi.

Ràdio Hangar

El podcast sobre música i cultura urbana de La Capsa.

Podeu contactar amb nosaltres a radiohangar@lacapsa.org 

PROJECTE

La Capsa comença la temporada de tardor

La Capsa comença la temporada de tardor Anònim (no verificat) dl., 04/10/2021 - 19:36
Image

Amb l’entrada d’octubre i havent carregat les piles després de Festa Major, la música en viu torna a la sala i envaeix tots els espais de l’equipament amb projectes de música comunitària, suport a la creació i les pràctiques als bucs d’assaig.

Programació per a totes: electrònica, urbana, salsa, folk i pop

La primera parada de la temporada serà el dijous 7 d'octubre amb la projecció del documental Sisters with Transistors, el qual narra els primers anys de la música electrònica a través de les pioneres del gènere com Suzanne Cianni, Eliane Radigue, Wendy Carlos o Laurie Spiegel, entre moltes. A més a més, comptarem amb la presència d’Antònia Folguera, comissària del Sònar+D, que ens presentarà el documental i respondrà a qualsevol pregunta després de la pel·lícula. El divendres 22 podreu acomodar-vos a les butaques del Teatre l'Artesà per veure a La Bien Querida, que ens acompanyarà en format acústic.

El salt a novembre el fem en companyia de la sevillana Juicy Bae, qui amb la seva fusió de trap, R&B i rap està conquistant els grans escenaris nacionals. Ara bé! Durant aquesta temporada no només tindrem grups de fora, també podrem celebrar el 15è aniversari dels pratencs Sittar Green a la sala  el divendres 19 de novembre. Això si, no podreu descansar gaire perquè l'endemà, dissabte 20,  l'alquimista saragossà més eclèctic trepitjarà l’escenari: Bigott farà un repàs dels seus últims discos a la sala. El mes de novembre l'acabarem amb un "supergrup" (que com ja sabeu és la unió de diferents components d'altres grups): Axolotes Mexicanos, format per components de Carolina Durante, Confeti de Odio, No Fucks, Stephen Please o Temerario Mario, presentaran el seu tercer LP el dissabte 27.

Col·laboracions interdisciplinàries, producció i actualitat musical dins dels projectes de La Capsa

Però no només tindrem música en viu durant aquests mesos de tardor. Amb la nova temporada també engeguem de nou projectes comunitaris, de creació i pràctiques.

Així, reprendrem noves edicions dels nostres clàssics  i seguim treballant en els projectes més recents. Durant aquest mes d’octubre, el projecte guanyador de la beca Música i Territori engega motors sota el títol “Rescatem el Patrimoni Acústic i Sonor del Prat". A més a més, tindrà lloc una nova edició del #4Raons i s’estrenarà un  nou episodi de Ràdio Hangar, el videopodcast d’urban de La Capsa, així com un nou clip del Directe a L’Estudi, que hem pogut fer coincidir amb un final de projecte Cocoon amb dos artistes locals. De la mateixa manera, seguim treballant en la publicació i ampliació de la Guia Sonora amb l’objectiu de presentar-la durant aquest  últim trimestre de l’any.

Si voleu saber tot el què tenim entre mans, podeu consultar el nostre web o seguir-nos a les xarxes socials. Us hi esperem!

Projeccions, concerts, vermut, pop i urbana es donen la mà en la proposta d’octubre i novembre

Concert: Sittar Green

ESDEVENIMENT

De dilluns a dijous de 9 a 22.30h
Divendres de 9 a 02h
Dissabte de 11 a 02h
Diumenge de 11 a 22.30h

BUTLLETÍ

subscriu-te a la newsletter i rep totes les novetats

COM ARRIBAR

LES MORERES

VEURE MAPA